
Quattro
Üye
Ekonomi rekoru
Yeni Caravelle her 100 km'de sadece 4.8 litre yakıt tüketerek Hannover'den İstanbul'a rekortmen pilot Gerhard Plattner pilotajında geldi. Dünya ekonomik sürüş rekortmeni Gerhard Plattner’in yeni Caravelle ile gerçekleştirdiği Hannover-İstanbul yolculuğu tamamlandı. Plattner, yolculuğuna 26 Eylül, pazartesi günü yeni Caravelle’in üretildiği Hannover’deki Volkswagen Ticari Araç merkezinden çıktı. En ekonomik şekilde, saatte ortalama 70 km hızla sadece bir kez yakıt ikmali ile 2500 km’ye varan mesafe kat ederek son durağı İstanbul’a 29 Eylül perşembe günü vardı. ADAC (Almanya Otomobil Kulübü) yetkilisinin yaptığı ölçümle Plattner’in aracının ortalama 4.85 litre motorin tükettiği açıklandı.
Test nasıl yapıldı?
Yeni Caravelle’in deposu, yola çıkış merkezi Hannover’de dolduruldu ve dünyanın en saygın otomotiv otoritelerinden biri olarak kabul edilen ADAC (Alman Otomobil Kulübü) tarafından mühürlendi. Hannover’den yaklaşık 1200 km sonra araç Macaristan-Szeged’de, bölgenin yerel otomobil kulüplerinin gözetimi altında yakıt aldı. Yakıt ikmalinden sonra tekrar mühürlenen araç, yaklaşık 2500 km yol kat ederek İstanbul’a geldi. İstanbul’da ADAC (Alman Otomobil Kulübü) yetkilisi tarafından aracın mührü açılarak, Hannover-İstanbul arası ortalama yakıt harcaması ile hızı hesaplandı.
Yeni Caravelle her 100 km'de sadece 4.8 litre yakıt tüketerek Hannover'den İstanbul'a rekortmen pilot Gerhard Plattner pilotajında geldi. Dünya ekonomik sürüş rekortmeni Gerhard Plattner’in yeni Caravelle ile gerçekleştirdiği Hannover-İstanbul yolculuğu tamamlandı. Plattner, yolculuğuna 26 Eylül, pazartesi günü yeni Caravelle’in üretildiği Hannover’deki Volkswagen Ticari Araç merkezinden çıktı. En ekonomik şekilde, saatte ortalama 70 km hızla sadece bir kez yakıt ikmali ile 2500 km’ye varan mesafe kat ederek son durağı İstanbul’a 29 Eylül perşembe günü vardı. ADAC (Almanya Otomobil Kulübü) yetkilisinin yaptığı ölçümle Plattner’in aracının ortalama 4.85 litre motorin tükettiği açıklandı.
Test nasıl yapıldı?
Yeni Caravelle’in deposu, yola çıkış merkezi Hannover’de dolduruldu ve dünyanın en saygın otomotiv otoritelerinden biri olarak kabul edilen ADAC (Alman Otomobil Kulübü) tarafından mühürlendi. Hannover’den yaklaşık 1200 km sonra araç Macaristan-Szeged’de, bölgenin yerel otomobil kulüplerinin gözetimi altında yakıt aldı. Yakıt ikmalinden sonra tekrar mühürlenen araç, yaklaşık 2500 km yol kat ederek İstanbul’a geldi. İstanbul’da ADAC (Alman Otomobil Kulübü) yetkilisi tarafından aracın mührü açılarak, Hannover-İstanbul arası ortalama yakıt harcaması ile hızı hesaplandı.