Gokhan43
Üye
Civic 5 kapılı modeliyle daha güçlü
Honda Civic'in 5 kapılı modeli, geniş iç hacmiyle sınıfında birinci. Detaylar ve stilindeki değişiklik üzerinde iyi çalışarak tasarlanmış. Kışkırtıcı bir model olarak piyasaya sürülen honda Civic'e yeni farlar, tampon, metal alaşımı jantlar, daha da gösterişli gövde donanımı eklenmiş. Yeni Hoda Civic’in iç dizaynı daha da geliştirilmiş, süspansiyon ve direksyon gözden geçirilip düzeltilmiş, fakat 1.6 lik motorunda bir değişiklik yapılmamış. Her koşulda çok güçlü bir araba ve kesinlikle sınıfında tek.
Honda Civic 5 kapılının tek dezavantajı, genç sürücülerin tercihi olan 3 kapılı modeller ve kıvrak Focus, Astra ve Golf’le mücadele etmek zorunda kalması. Eğer düsünceniz yüksek standart, kalite ve geniş donanım ise en iyi şeçim Honda Civic olacaktır.
Yeni Honda Civic 1.6‘nın motoru da tek kelimeyle harika. VTEC 1.6 lt motoru son derece güçlü ve yüksek performanslı.
Ön panele yerleştirilen vites kutusu daha hızlı kol hareketi ve seri vites değişimi sağlıyor. Vites özellikleri ve iktisatlı yakıt tüketimi onu gerçek bir sürüş arabası yapıyor.
Yüksekliği ve ebatlarına rağmen yol tutuşu mükemmel. Büyük bir araba olmasına rağmen virajları dönerken savrulmuyor, böylece ani dönüşleri ve keskin virajları dönerken pratik bir kişiliğe bürünüyor. Uzun yolculuklar sarsıntısız ve rahat geçeceği için eğleneceli bir sürüş arabası.
En ufak bir sallantıda şasisi yüksek olduğu ve izalasyon maddesinin yetersiz olmasından ötürü yoldaki vurma ve çarpmalarda ise ses farkedilir derecede duyuluyor. Bu da ses yalıtımının yetersiz olduğunun bir göstergesi. Bunun dışında kayda değer çok da önemli bir dezavantajı olduğu söylenemez.
Teknik Özellikler
Model: Civic Hatchback 5 Kapı 1.6 ES
Motor: Su soğutmalı, 4 zamanlı SOHC VTEC-II, 16 supaplı, enine yerleştirilmiş, 4 sıra silindir
Yakıt sistemi: PGM-FI
Çap ve strok: (mm) 75x90
Hacim (cc): 1590
Sıkıştırma oranı: 10.4:1
Maksimum güç: 110 PS / 5600 rpm
Maksimum tork: 152 Nm / 4300 rpm
Şanzıman Otomatik: 4 ileri, 1 geri akıllı eğim sistemi (Grade Logic System)
Düz: 5 ileri, 1 geri
Frenler Ön: Hava soğutmalı disk
Arka: Disk
Süspansiyon Ön: Toe kontrol bağlantılı McPherson kol, helezon yay gazlı amortisör, 25.4 mm çaplı viraj denge çubuğu
Arka: Reaktif bağlantılı çift salıncak, helezon yay gazlı amortisör, 13 mm çaplı viraj denge çubuğu
Ebatlar
Uzunluk (mm): 4285
Genişlik (mm):1715
Yükseklik (mm): 1495
Aks mesafesi (mm): 2685
Ön tekerlek izi (mm): 1472
Arka tekerlek izi (mm):1489
Boş ağırlık (kg) düz - otm: 1116 - 1155
Lastikler: 195/60 R15
Yakıt deposu (lt): 50
Bagaj hacmi (lt): 370
Maksimum sürat (km/s) düz - otm: 185 - 180
Hızlanma 0-100 km/s (sn) düz - otm: 10.4 - 12.4
Yakıt tüketimi (lt/100 km)
Şehir içi (lt): düz 8.6, otm 9.8
Şehir dışı (lt): düz 5.5, otm 5.8
Birleşik (lt): düz 6.6, otm 7.2
Benzer modellerle karşılaştırıldığında (örneğin Ford Focus, Opel Astra ve Volkswagen Golf) onlara göre fiyatı daha uygun. Genişliği sayesinde aileler için en uygun otomobil özelliğini barındırmakta. Eğer geniş bir iç alan istiyorsanız Honda Civic 1.6 sizin için mükemmel bir alternatif. Büyük yan camları, yüksek tavanı, büyük sürücü kabini ve geniş arka alanıyla çok havadar bir yapıya sahip. Bu olumlu özelliklerinin yanı sıra ne güvenlik ne de kalite problemi bulunmamakta. Aynı zamanda Düşük yakıt tüketiminede sahip. Honda Civic 5 kapılının tek dezavantajı, genç sürücülerin tercihi olan 3 kapılı modeller ve kıvrak Focus, Astra ve Golf’le mücadele etmek zorunda kalması. Eğer düsünceniz yüksek standart, kalite ve geniş donanım ise en iyi şeçim Honda Civic olacaktır.
Yeni Honda Civic 1.6‘nın motoru da tek kelimeyle harika. VTEC 1.6 lt motoru son derece güçlü ve yüksek performanslı.
Ön panele yerleştirilen vites kutusu daha hızlı kol hareketi ve seri vites değişimi sağlıyor. Vites özellikleri ve iktisatlı yakıt tüketimi onu gerçek bir sürüş arabası yapıyor.
Yüksekliği ve ebatlarına rağmen yol tutuşu mükemmel. Büyük bir araba olmasına rağmen virajları dönerken savrulmuyor, böylece ani dönüşleri ve keskin virajları dönerken pratik bir kişiliğe bürünüyor. Uzun yolculuklar sarsıntısız ve rahat geçeceği için eğleneceli bir sürüş arabası.
En ufak bir sallantıda şasisi yüksek olduğu ve izalasyon maddesinin yetersiz olmasından ötürü yoldaki vurma ve çarpmalarda ise ses farkedilir derecede duyuluyor. Bu da ses yalıtımının yetersiz olduğunun bir göstergesi. Bunun dışında kayda değer çok da önemli bir dezavantajı olduğu söylenemez.
Teknik Özellikler
Model: Civic Hatchback 5 Kapı 1.6 ES
Motor: Su soğutmalı, 4 zamanlı SOHC VTEC-II, 16 supaplı, enine yerleştirilmiş, 4 sıra silindir
Yakıt sistemi: PGM-FI
Çap ve strok: (mm) 75x90
Hacim (cc): 1590
Sıkıştırma oranı: 10.4:1
Maksimum güç: 110 PS / 5600 rpm
Maksimum tork: 152 Nm / 4300 rpm
Şanzıman Otomatik: 4 ileri, 1 geri akıllı eğim sistemi (Grade Logic System)
Düz: 5 ileri, 1 geri
Frenler Ön: Hava soğutmalı disk
Arka: Disk
Süspansiyon Ön: Toe kontrol bağlantılı McPherson kol, helezon yay gazlı amortisör, 25.4 mm çaplı viraj denge çubuğu
Arka: Reaktif bağlantılı çift salıncak, helezon yay gazlı amortisör, 13 mm çaplı viraj denge çubuğu
Ebatlar
Uzunluk (mm): 4285
Genişlik (mm):1715
Yükseklik (mm): 1495
Aks mesafesi (mm): 2685
Ön tekerlek izi (mm): 1472
Arka tekerlek izi (mm):1489
Boş ağırlık (kg) düz - otm: 1116 - 1155
Lastikler: 195/60 R15
Yakıt deposu (lt): 50
Bagaj hacmi (lt): 370
Maksimum sürat (km/s) düz - otm: 185 - 180
Hızlanma 0-100 km/s (sn) düz - otm: 10.4 - 12.4
Yakıt tüketimi (lt/100 km)
Şehir içi (lt): düz 8.6, otm 9.8
Şehir dışı (lt): düz 5.5, otm 5.8
Birleşik (lt): düz 6.6, otm 7.2