Haluk.
Üye
Buzdaki kol (tüylerim diken diken oldu)
Bakın baştan söyliyim . Kaynak tübitak. İnanmayanlar için.
Basliyoruz.
1948 yılının mart ayı. Kuzey kutbu'na yakın Alaska'nın buzullarla kaplı Wrangell Dağları. Özel bir havayoluna ait DC-4 tipi bir uçak. Yolcular, Şangay'daki SS Sunset adlı petrol tankerlerinde işlerini bitirip New York'daki evlerine dönen ticaret filosunda çalışan denizciler. Yakıt ikmal molası Anchorage'de verilir. Kalkıştan 300 km sonra 5000 metre yükseldiğinde Sandorf Dağına çarparak 24 denizci 6 mürettebat hayatını kaybetti.Uçak düşünce ne şans ki fırtınası bastırır. Ve uçağın üstü karla kaplanır. Ertesi gün her ne kadar yer tespit edilsede kış koşulları nedeniyle arama kurtarma çalışması iptal edilir. Kazadan 51 yıl sonra 1999'da Abd'de 2 pilot bu unutulmuş kazayı araştırmaya başlar. Aslında 3 kez , 1994, 1995 ,1996 yıllarında ulaşmaya çalışılmıştır ancak bir sonuç alınamamıştır. 1997'de kar ve buz tabakasında zorlu bir tırmanış sonucunda araştırmacılar enkaza ulaşır. Motor ( uçağın ki) ve bir kaç enkaz parçası bulunur. Ancak 2 yıl sonra tekrar enkaza gidince gördükleri bir şey , araştırmanın seyrini değiştirdi. Çünkü ortada buza yapışmış halde kopmuş bir kol vardır ve bu kolun kime ait olduğu çözülmesi gereken bir sırdır. Üç gün sonra büyük bir ekiple bölgeye gidilir. Ve bu kez üzerinde "İRAN 1946" yazılı bir yüzük bulunur.
ŞUNU SÖYLİYİM. YUKARIDAKİ YAZILARIN HEPSİNİ KENDİM MOBİLDEN YAZDIM. LÜTFEN EMEĞE SAYGI. İNANMAYANLARDA VARDIR . ONLARINDA DÜSÜNCESİNE DE SAYGI DUYUYORUM. BİRAZ BİŞEY KATTIYSA EMEĞE SAYGI
Basliyoruz.
1948 yılının mart ayı. Kuzey kutbu'na yakın Alaska'nın buzullarla kaplı Wrangell Dağları. Özel bir havayoluna ait DC-4 tipi bir uçak. Yolcular, Şangay'daki SS Sunset adlı petrol tankerlerinde işlerini bitirip New York'daki evlerine dönen ticaret filosunda çalışan denizciler. Yakıt ikmal molası Anchorage'de verilir. Kalkıştan 300 km sonra 5000 metre yükseldiğinde Sandorf Dağına çarparak 24 denizci 6 mürettebat hayatını kaybetti.Uçak düşünce ne şans ki fırtınası bastırır. Ve uçağın üstü karla kaplanır. Ertesi gün her ne kadar yer tespit edilsede kış koşulları nedeniyle arama kurtarma çalışması iptal edilir. Kazadan 51 yıl sonra 1999'da Abd'de 2 pilot bu unutulmuş kazayı araştırmaya başlar. Aslında 3 kez , 1994, 1995 ,1996 yıllarında ulaşmaya çalışılmıştır ancak bir sonuç alınamamıştır. 1997'de kar ve buz tabakasında zorlu bir tırmanış sonucunda araştırmacılar enkaza ulaşır. Motor ( uçağın ki) ve bir kaç enkaz parçası bulunur. Ancak 2 yıl sonra tekrar enkaza gidince gördükleri bir şey , araştırmanın seyrini değiştirdi. Çünkü ortada buza yapışmış halde kopmuş bir kol vardır ve bu kolun kime ait olduğu çözülmesi gereken bir sırdır. Üç gün sonra büyük bir ekiple bölgeye gidilir. Ve bu kez üzerinde "İRAN 1946" yazılı bir yüzük bulunur.
ŞUNU SÖYLİYİM. YUKARIDAKİ YAZILARIN HEPSİNİ KENDİM MOBİLDEN YAZDIM. LÜTFEN EMEĞE SAYGI. İNANMAYANLARDA VARDIR . ONLARINDA DÜSÜNCESİNE DE SAYGI DUYUYORUM. BİRAZ BİŞEY KATTIYSA EMEĞE SAYGI