Blueprinting

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Blueprinting
Tüm hareketli parçaların balanslanması ve tüm akış yüzeylerinin pürüssüzleştirilmesi işlemi olarak tarif edilebilecek Blueprinting işlemi, dünyada performans üzerine yoğunlaşmış firmalarda bir standart haline gelmiştir. Uzun ömür ve maksimum güç hedeflendiğinde Blueprinting bir lüks değil, bir ihtiyaçtır.

Blueprinting işleminin bir başka tarifi ise fabrika boşluk toleranslarının minimuma indsirilmesidir. Bu toleransları belirlerken mutlaka ve mutlaka fabrika verilerine sadık kalınmalıdır.

Blueprint işleminden önce dikkat edilmesi gereken en önemli şey tüm parçaların %100 temiz olmalarıdır. Buna tüm cıvatalar, somunlar, tapalar, vs. dahildir.

Bazı uygulamalarda karterin içinin boyandığı görülür. Bu uygulama, karbon ve diğer kalıntılara deterjan etkisi yaratacağından tavsiye edilir. Ayrıca karter zemini için en ideal temizleme unsurudur boyama.

En önemli işlem, krankın balanslanmasıdır. çok detaylı bir şekilde kırılma ve çatlaklara karşı incelenen krank, bu testi geçebilirse, %100 düz olması için balanslanır. Yağ delikleri dikkatlice temizlenir ve kenarları yumuşatılarak genişletilir. Kurs kollarının keskinlikleri arttırılır ve kurslar parlatılır. Yataklar da aynı işleme tabi tutulur.

Biyel kolları ise hareket eden en ağır parçalar oldukları için maksimum özen gerektirirler. Tüm kollar kesinlikle ve KESİNLİKLE aynı uzunlukta ve aynı ağırlıkta olmalıdırlar. %100 düz olmaları gerektiğini söylemeye gerek dahi yok. Kol yatakları da parlatılır ve tavsiyen yeni cıvatalar kullanılır.

Pistonlar tek tek ve dikkatlice ilgili pimleri kullanacak şekilde ayrılmalı ve piston yüzeyindeki keskin yüzeyler (supap yuvaları) oluşabilecek detonasyonu engellemek için yumuşatılmalı. Piston çapı ve bor mesafesinin ayarı ise dikkat edilmesi gereken en önemli unsurlardan biridir. Küçük pistonlar segmanların görevlerini yapmalarını zorlaştırırken, büyük pistonlar gömlekleri çizerek tahrib edebilirler.


Segmanlar gömleklere boş olarak oturtuluk, piston ile tersten bastırılarak, gömlekle tam dik açıya geldiklerinde boşluklar kontrol edilmeli ve bu boşluk 0.3 mm'yi aşmamalıdır.

Önemli bir başka konu da hareket eden karşıt ağırlıkların balanslanmasıdır. Fazlalıklar delmek suretiyle eksiltilerek, eksikler ise, yine delerek, delinen yerlerin daha ağır metallerle doldurulmasıyla sağlanır. Bu uygulama aşırı hassasiyet istediği için, profesyonel ellerde yapılmalıdır. Bu uygulama Blueprint işleminin en can alıcı ve an randıman kazandıracak bölümüdür. Ayrıca bu uygulama motor ömrüne de katkı sağlar.

Silindir kapağı tamamen sökülerek kırık ve çatlaklara karşı incelenmelidir. Yüzeyden toleranslar dahilinde talaş almak, kapağın düzlüğünü garanti eder. Supap gaydları kontrol edilmeli, gerekirse değiştirilmelidir. Supapların eşit boylarda ve %100 düz olmaları bir başka önemli noktadır. Yeni supaplar kullanılırsa, supap yataklarının değiştirilmesi veya yeni supaplara alıştırılması gerekmektedir. Supap yuvalarının da genişlikleri tercihen aynı ölçüye getirilmelidir.


Bu işlemler tamamlandıktan sonra, kapak taşlanarak istenilen (daha önceden hesaplanmış) sıkıştırma oranı elde edilir. Supap yaylarının tansiyonlarının eşit olması, bir başka önemli husustur.

Motoru toplarken de aynı dikkat sürdürülmelidir, zira cıvatalarının hepsinin fabrikanın belirlediği oranlarda torklanması gerekmektedir.

Blueprint işlemi başlı başına bir meseledir ve bu sayfada anlatıldığı kadar kolay bir işlem değildir. Son derece profesyonel ellerde yapılmalıdır. Çünkü hemen hemen uygulamanın hiç bir bölümünün geri dönüşü yoktur. Bunla beraber maksimum motor ömrü ve maksimum güç için KESİNLİKLE bir gereksinimdir.
 


RockFord Fosgate

Üye
quattro walla bluprıntıne kadar bulmussun aklımda wardı benımde!!!!saol:)
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Ne demek görevimiz :D
 

RockFord Fosgate

Üye
nereden buluyon bunları allah askına ya???:)))
 
EaSy_As_LiFe

EaSy_As_LiFe

Üye
Quattro Türkiye bu kadar hassasiyette bu işi yapabilien bir yer varmı?
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Originally posted by EaSy_As_LiFe@Jun 9 2005, 01:12 AM
Quattro Türkiye bu kadar hassasiyette bu işi yapabilien bir yer varmı?
[post=78644]Quoted post[/post]​

izmirdemisin arkadaşım?Eğer izmirdeysen gaziemir Otokentte Politek servis&performans var oraya danışabilirsin....
 

RockFord Fosgate

Üye
ızmırde best servıste cok ıyı ama blueprınt yapıyomu bılmem?
 

doukan1989

Üye
bunun fiyati hakkinda daha fazla bilgi alabilirmiyiz quattro ???
 

RockFord Fosgate

Üye
cok pahalı degıl ya 400 500 euro wadır ama!!! daha ble fazla olabılır!
 

ibrahimcay1

Üye
cok bi farkl1l1k oluyo mu bari qUATTRO kardes...
 

RockFord Fosgate

Üye
tabı olum olmazmı baya fark edıyo:)
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Originally posted by ibrahimcay1@Jun 9 2005, 01:05 PM
cok bi farkl1l1k oluyo mu bari qUATTRO kardes...
[post=79000]Quoted post[/post]​

Olmazmı fark eder tabiikide bu artık çok profesyonelliğe kaçıyor yani artık arabada yapılacak son modifiye işlerden biri...
 

doukan1989

Üye
peki ekstadan hicbirsey yapilmadan direk blueprint yapabiliomuyuz arabaya?
 
Quattro

Quattro

Üye
    Konu Sahibi
Yapabilirsin ama dediğim gibi artık bu son işlerden biri yani yapılıp yapılmaması şu an için fazla önemli değil. Ha sen ilerde benim arabam tek olsun diyosan ozaman yapabilirsin... ;;)
 

doukan1989

Üye
ben arabama hic bisey yapmadan blueprint yapacagim. Maksat farklilik yaratma deil mi. Madem oluyor. Performans ta verior. O zaman bi tek onu yapacam ;;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt