Bir Dünya Şirketi.....Turkcell

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Burak

Üye
    Konu Sahibi
Bir Dünya Şirketi.....Turkcell
Türkiye'de GSM temelli mobil iletişim, Şubat 1994'te Turkcell'in hizmete girmesiyle başladı. 27 Nisan 1998'de T.C. Ulaştırma Bakanlığı ile 25 yıllık GSM lisans anlaşması imzalayan Turkcell, abonelerine sunduğu mobil ses ve veri iletişimine dayalı hizmetlerin çeşitliliğini, kalitesini ve buna bağlı olarak abone sayısını da artırarak gelişimini sürdürmüştür. Turkcell kurulduğu günden bu yana 30 Haziran 2010 itibarıyla, 2G ve 3G lisans bedelleri dahil olarak Türkiye'de 8,7 milyar Amerikan Doları yatırım yapmıştır. 30 Haziran 2010 itibarıyla 33,9 milyon aboneye sahip Turkcell sadece Türkiye'nin lider iletişim ve teknoloji operatörü olmakla kalmayıp, Avrupa'nın da abone bazında en büyük üçüncü GSM operatöründen biri olma başarısına ulaşmıştır.

Hisseleri 11 Temmuz 2000'de İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) ve New York Stock Exchange'de (NYSE) eşzamanlı olarak işlem görmeye başlayan Turkcell, NYSE'ye kote olan ilk ve tek Türk şirketi unvanını kazanmıştır.

Turkcell'in yurt dışında da yatırımları bulunmaktadır. Turkcell'in Fintur aracılığıyla sahip olduğu Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan ve Moldova'daki iştirakleri 30 Haziran 2010 itibarıyla 14,6 milyon aboneye, Kuzey Kıbrıs'taki iştiraki ise 300 bin aboneye ulaşmıştır. Turkcell'in Ukrayna'da çoğunluk hissesine sahip olduğu Astelit şirketi life:) markası ile Şubat 2005'de GSM hizmetleri vermeye başlamıştır. life:) 30 Haziran 2010 itibarıyla 11,7 milyon aboneye sahiptir.

Turkcell geniş kapsama alanı ve yurt dışında kullanım hizmetlerinin yaygınlığıyla abonelerine Türkiye'nin her yerinden ve dünyanın dört bir yanından mobil iletişim hizmetlerine erişim olanağı sunmaktadır. Turkcell, gerçekleştirdiği yatırımlarla Türkiye'de nüfusu 1,000'in üzerindeki yerleşim merkezlerinin tamamını kapsama alanı altına almıştır. 1 Ağustos 2010 itibariyle 208 ülkeden 661 operatörle yaptığı anlaşmalar sonucu yurt dışında kullanımda dünyanın önde gelen operatörleri arasında yer alan Turkcell, ayrıca, GPRS dolaşımında 164 ülkeden 447 operatörle yaptığı anlaşmalarla bu alanda dünyada sayılı operatörlerden biridir.


Kurulduğu günden bu yana mobil iletişim dünyasındaki yenilikleri, dünyayla eş zamanlı olarak Türkiye'ye getiren ve abonelerine hayatı kolaylaştıran, zaman kazandıran, bilgiye kolay erişim sağlayan hizmet ve ürünler sunmayı amaçlayan Turkcell, altyapı geliştirme çalışmalarını bu yönde devam ettirmektedir. Turkcell, kişilerin GSM kullanım alışkanlıklarına ve yaşam tarzlarına özel faydalar sağlayan programların yanı sıra kurumsal abonelerine de iş süreçlerinde verimliliği ve rekabet gücünü artıran ürün ve hizmetler sunmaktadır.

Teknoloji alanında yaşanan değişimler ve hızlı veri aktarımı sağlayan teknolojilerin yaygınlaşmasıyla doğru orantılı olarak Turkcell, "TurkcellEDGE", "Turkcell BlackBerry", "TurkcellConnect", "TurkcellE-Postacı" gibi servisleri müşterilerine sunmuştur.Turkcell'in, müşterilerinin hayatını kolaylaştırmak vizyonuyla sunduğu diğer servisler arasında ise yapılan alışveriş ve ödemelerde kredi kartlarının, Turkcell'in altyapısı kullanılarak cep telefonuyla da kullanılabilmesini sağlayan "Turkcell MobilÖdeme" yer almaktadır.

Turkcell, katma değerli tüm ürün ve servislerini, "Turkcell-im" altında tek iletişim ve erişim noktasında toplayarak, cep interneti "Turkcell-im"i abonelerine sunmuştur. Turkcell aboneleri, eğlenceden haber ve spora, müzikten sohbet ve mesajlaşmaya kadar pek çok katma değerli servise tek bir noktadan kolayca ulaşabilmesini sağlayan "Turkcell-im"den, 2006 yılının Ağustos ayından beri faydalanmaktadır. Mobil iletişim çözümleriyle kurumların verimliliğini artırmayı hedefleyen Turkcell, ayrıca GSM altyapısının sağladığı yeni tasarım olanaklarıyla kurumsal müşterilerine yönelik olarak da yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaktadır. M-devlet ve m-belediye projelerinde oynadığı öncü rolle, kamu kesimi uygulamalarında mobil iletişim teknolojilerinin kullanılmasına öncülük eden Turkcell, yeni projelerle bu kurumlara yönelik çalışmalarını sürdürmektedir.

Gençlerin yaşam tarzı ve ihtiyaçları dikkate alınarak 1 Nisan 2005 tarihinde "Turkcell'in gençlik kulübü" olarak lansmanı yapılan "gnctrkcll", GSM ve GSM dışı faydalar sunarken aynı zamanda yaşam tarzı ve ihtiyaçları benzeyen aboneleri de bir araya getirmektedir. 15 milyondan fazla üyeye ulaşan "gnctrkcll"de amaç abonelere bir servis, bir kampanya, bir indirim kartı sunmak değil, uzun vadeli faydalar sağlayarak ünlü markaların da içinde bulunduğu bir "kulüp" oluşturmak ve fırsatlar dünyası yaratmaktır.





(alıntı)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt