Haberci
Üye
Bayanlar Daha çok şeker Tüketiyor
BURSA (A.A) - 15.12.2005 - Duygu Özkümüş Can - Şekerleme
tüketiminin kadınlarda erkeklere göre daha yüksek olduğu, çikolata
tüketiminde ise çok belirgin fark olmamasına karşın kadınların yine
erkeklerin önünde bulunduğu bildirildi.
<div align="center"></div>
Ülker Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. İstişare Konseyi Üyesi Necdet
Buzbaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türklerin tatlı seven bir
millet olması nedeniyle ülkede şekerleme ürünlerinin üretim ve
tüketiminin oldukça yaygın olduğunu söyledi.
Şekerleme tüketimi profilinin, sosyoekonomik gruplara göre
değişiklik gösterdiğini belirten Buzbaş, şöyle dedi:
''Kadınlar arasında şekerleme tüketim oranı, erkeklere göre daha
yüksektir. Kadınlarda bu oran yüzde 70 iken, erkeklerde yüzde 60'dır.
Çikolata tüketiminde ise çok belirgin fark olmamasına karşın kadınlar
erkeklere oranla daha çok çikolatalı ürünler tüketmektedir.''
Buzbaş, şekerleme ve çikolatayı en çok 8-15 yaş grubundaki
çocukların tükettiğini, yaş ilerledikçe tüketimin azaldığını bildirdi.
-''TÜKETİM, AB ÜLKELERİNE GÖRE DÜŞÜK''-
Türkiye'de kişi başına şekerleme ve çikolata tüketiminin yılda 2
kilogram olduğunu belirten Necdet Buzbaş, AB ülkelerinde, kişi başına
yıllık 8-10 kilogram tüketim gerçekleştiğini kaydetti.
Buzbaş, şekerleme sektörünün geçen yıla göre oldukça stabil
kaldığını, üretimde yıllık yüzde 6'lık artış sağlandığını, çikolatada
ise geçen yıla göre artışın yüzde 20 civarında olduğunu sözlerine
ekledi.
08:58 15/12/05
tüketiminin kadınlarda erkeklere göre daha yüksek olduğu, çikolata
tüketiminde ise çok belirgin fark olmamasına karşın kadınların yine
erkeklerin önünde bulunduğu bildirildi.
<div align="center"></div>
Ülker Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. İstişare Konseyi Üyesi Necdet
Buzbaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türklerin tatlı seven bir
millet olması nedeniyle ülkede şekerleme ürünlerinin üretim ve
tüketiminin oldukça yaygın olduğunu söyledi.
Şekerleme tüketimi profilinin, sosyoekonomik gruplara göre
değişiklik gösterdiğini belirten Buzbaş, şöyle dedi:
''Kadınlar arasında şekerleme tüketim oranı, erkeklere göre daha
yüksektir. Kadınlarda bu oran yüzde 70 iken, erkeklerde yüzde 60'dır.
Çikolata tüketiminde ise çok belirgin fark olmamasına karşın kadınlar
erkeklere oranla daha çok çikolatalı ürünler tüketmektedir.''
Buzbaş, şekerleme ve çikolatayı en çok 8-15 yaş grubundaki
çocukların tükettiğini, yaş ilerledikçe tüketimin azaldığını bildirdi.
-''TÜKETİM, AB ÜLKELERİNE GÖRE DÜŞÜK''-
Türkiye'de kişi başına şekerleme ve çikolata tüketiminin yılda 2
kilogram olduğunu belirten Necdet Buzbaş, AB ülkelerinde, kişi başına
yıllık 8-10 kilogram tüketim gerçekleştiğini kaydetti.
Buzbaş, şekerleme sektörünün geçen yıla göre oldukça stabil
kaldığını, üretimde yıllık yüzde 6'lık artış sağlandığını, çikolatada
ise geçen yıla göre artışın yüzde 20 civarında olduğunu sözlerine
ekledi.
08:58 15/12/05