2014 Range Rover Sport

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
x-scarface

x-scarface

Üye
    Konu Sahibi
2014 Range Rover Sport

Tasarım şefi Gerry McGovern’a göre “SUV’ların Porsche 911’i”!Land Rover, onlarca fragman ve sızıntıdan sonra 2014 Rnage Rover Sport modelini New York Otomobil Fuarı’nda tanıttı.Önümüzdeki Eylül ayında bayilerdeki yerini alması beklenen yeni Range Rover Sport için Land Rover, “şimdiye kadar üretmiş olduğumuz en hızlı, en kıvrak ve en duyarlı model” tanımlamasını yapıyor. Tasarımı ciddi bir biçimde büyük kardeşi Evoque’u andırsa da elden geçirilmiş ön camı ve iyice vurgulanmış çamurlukları ile daha kompakt bir pakete sahip olmuş yeni Range Rover Sport.Piyasada mevcut olan versiyonu ile kıyaslandığında 2014 Range Rover Sport 62mm daha uzun ancak halen normal Range Rover’dan 149mm daha kısa. Dingil aralığı ise öcneki modelinkinden 178mm uzatılırken “5+2” oturma alanı için imkan sağlıyor. Arka iki koltuk ise elektronik olarak yürütlen bir işlem ile katlanabiliyor.Land Rover’ın mühendislerine göre yeni nesil Range Rover Sport, eski modele göre 500 kg daha hafif ancak bu istatistik, 2014 yılına ait V6 ile eski V8 dizel modelin kıyaslanması sonucu karşımıza çıkıyor. Yine de, V6’ya sahip olan araç ile kıyasladığımızda yeni Range Rover Sport hala 420 kilogram daha hafif. Aracın direnç katsayısı ise 0.34 olarak karşımıza çıkıyor. Bu durumu soğutma sisteminde hareketli pervanelerin kullanılmasına ve pürüzsüz zemin altı paneline borçluyuz.Arabanın tanıtımı ile başlat/durdur özelliğine sahip iki motor seçeneği sunulacak; 3.0 litrelik SDV6 dizel (288 beygir gücünde) ve 5.0 litrelik V8 benzinli motor (503 beygir gücünde). Önümüzdeki sene ise kadro, TDV6 dizel (254 beygir gücünde); 4.4 litrelik SDV8 (344 beygir gücünde) ve 2.0 litrelik turbolu benzinli motorun (eski V8 dizel ile yaklaşık olarak aynı güç ve pergformansa sahip) dahil olması ile genişleyecek.Güç devamlı olarak 4×4 çalışan sistemi ZF 8 vitesli otomatik aktarım ile iletilirken önceki modelin aksine 2014 Range Rover Sport, ya yüzde 42/58 tork dağılımına sahip tek-hızlı aktarım kutusuyla ya da 50/50 tork ayrımı ile çift-hızlı aktarım kutusuyla sarışa sunulacak. Önümüzdeki yılın sonundan önce Range Rover Sport dizel-elektrikli hibrid çeşidi ile satışa sunulmaya başlayacak. Bu model ise “oldukça yenilikçi” olarak tanımlanırken karbondioksit dışa salım rakamı sadece 169 g/km olacak.Beşinci nesil havalı yay süspansiyonlar, birçok parçasını normal 2013 Range Rover’dan ödünç almış olsa da daha iyi yol tutuşu sunabilmek adına bir miktar geliştirilmiş. Takımlar ayrıca arazi tepkisi için Dynamic adlı bir ayara da kavuşurken, araç bu sayede asfalt üzerindeyken daha kıvrak bir sürüş sergiliyor.Kabin içerisine geçtiğimizde ise çok fazla önemli sayılabilecek değişiklik yok ancak daha alçakça bir sürüş konumundan (yaklaşık 20mm kadar) ve onbir farklı tema seçeneği ile sunulan opsiyonel ana ekrandan bahsedebiliriz. Ekstra uzunluk sayesinde yeni Range Rover Sport, yolcularına fazladan 24 milimetrelik diz alanı sunuyor.Söz konusu SDV6 türü yaklaşık olarak 59,995 GBP ile 74,995 GBP arasında fiyatlandırılacak ancak gelecek sene taban model için ön görülen fiyat 51,550 GBP dolaylarında. Bu düşüşün sebebi ise tahmin ettiğiniz üzere TDV6 versiyonunun hayatımıza girişi! Sınıfının en üst düzey modeli olan 5.0 litrelik V8 Supercharged Autobiography ise 81,550 GBP’lik bir rakam ile karşımıza çıkıyor olacak.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt