Akıllı telefon pazarının önemli isimlerinden birisi olan ancak son dönemlerde Samsung ile Apple’ın gölgesinde kalan Sony, bu kötü gidişata dur demek için kolları sıvadı. Artık kendi işletim sistemini geliştirip pazarda farklılık yaratmayı amaçlayan Sony, mobil işletim sistemi için Jolla ile birlikte el sıkıştı.
Xperia serisi altında yer alan modellerini bu anlaşma ile birlikte Sealfish OS işletim sistemiyle sunmaya başlayacak olan Sony, yeni bir işletim sistemi geliştirmek için yapacağı yatırımı Sealfish OS işletim sisteminin geliştirilmesine harcayacak.
Bu işletim sistemiyle birlikte gelen cihazlar ilk etapta sınırlı bir bölgede satışa sunulacakken, bu bölgelerde başarı yarattığı taktirde daha sonra Avrupa ve diğer pazarlara giriş yapacak. Uygulama geliştiricileriyle önemli görüşmeler gerçekleştiren Sony, uygulama marketini kabul edilebilir derecede zenginleştirmeyi amaçlıyor.
Android ile iOS’un epeyi gölgesinde kalan bu Sealfish OS işletim sistemi Sony ile birlikte ne kadar canlanmayı başaracak ve başarılı olacak merak konusu.