Tofaş Çarpışma Testi?

Sponsorlu Bağlantılar

DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Tofaş Çarpışma Testi?
Varmı Bulamadım Nette :hmmm Bi 131 Var Ama Oda TRdekimi Yoksa Şu Rusyadaki Araçlarmı Anlamadım :hmmm
 


ÜÇÜNCÜ_SAHIŞ

ÜÇÜNCÜ_SAHIŞ

Üye
fiat regatanınkine bak zaten kaporta şase falan aynı bildiğim kadarıyla hatta motor ve interior dahil
 
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
fiat regatanınkine bak zaten kaporta şase falan aynı bildiğim kadarıyla hatta motor ve interior dahil
O Zaman Diğer Araçlar İle Aynı? Yani Vasat Bir Sonuç Sayılmaz.

Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
Medyaları görüntülemek için kayıt olmalısınız
 
maxirabit

maxirabit

Üye
Porselen tabagı 1 metre yükseklitten at, tamamdır şahin çarpışma testi işte :D ahahah
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
Fiat Regatayla 124'le 131'le Türkiye'deki kuşların kalite anlamında alakası yok.Şuan Turkiye'de üretilip dışarı kaliteliyi içeri dandiği satanlar gibi.
Kuş serisi Koç ve İtalyanların bize kazığıydı.

Bu tip araçlar için sac inceliğinden ya da yeni nesil renolara söylenir genelde bastır parmağın kaportaya girsin gibi terimler kullanamayız sac kalın hatta kaliteli belki de o konuda bilgim yok ama şase ve karoser darbeyi ememediginden kuş serisi araçlar genelde ikiye bölünür.Yeni nesil araclar için bu denli basit değil ikiye bölünmek çünkü şase kaporta ve platform tümüyle darbeyi emici şekilde tasarlanıyor.

Kısaca o araçlarla heyecan aramayın.Altta fiorino haşat etmiş.Gerçi ticari doblo caddy fiorino gibi araçların saseleri daha güçlüdür boyle bir araç kendinde sadece küçük bir göçük varken sizi kuş serisi bir araçlaysanız bicebilir.
En altta da meşhur leon ve doblo çarpışması ve doblo kendine nazaran biraz daha eski olan leonun içinden geçmiş.Yani her geçen sene araçların şase ve darbe emme konusundaki ilerlemesi göze çarpıyor.





 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent872 ve DarkredBlue61
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Fiat Regatayla 124'le 131'le Türkiye'deki kuşların kalite anlamında alakası yok.Şuan Turkiye'de üretilip dışarı kaliteliyi içeri dandiği satanlar gibi.
Kuş serisi Koç ve İtalyanların bize kazığıydı.

Bu tip araçlar için sac inceliğinden ya da yeni nesil renolara söylenir genelde bastır parmağın kaportaya girsin gibi terimler kullanamayız sac kalın hatta kaliteli belki de o konuda bilgim yok ama şase ve karoser darbeyi ememediginden kuş serisi araçlar genelde ikiye bölünür.Yeni nesil araclar için bu denli basit değil ikiye bölünmek çünkü şase kaporta ve platform tümüyle darbeyi emici şekilde tasarlanıyor.

Kısaca o araçlarla heyecan aramayın.Altta fiorino haşat etmiş.Gerçi ticari doblo caddy fiorino gibi araçların saseleri daha güçlüdür boyle bir araç kendinde sadece küçük bir göçük varken sizi kuş serisi bir araçlaysanız bicebilir.
En altta da meşhur leon ve doblo çarpışması ve doblo kendine nazaran biraz daha eski olan leonun içinden geçmiş.Yani her geçen sene araçların şase ve darbe emme konusundaki ilerlemesi göze çarpıyor.
Koç Grubu Haklısın Bizi Çok Enayi Yerine Koydu.Şimdi Kaporta Hassas Vs Diyorsunuz Buna Hem Katılıyorum Hemde Katılmıyorum.Niye Diyecek Olursanız Kuş Serileri Dediğiniz Gibi Kaporta Vs Çok Yazıf Değil Niye Değil Akrabada 2005 Partner Var Bagaj Kapağını Eliniz İle Göçertebiliyorsunuz Şimdiye Kadar Böyle Birşey Gelmedi Başima Bizim Kartalda Hatta Bu Reno Symbol Filan 2013 Kasalara Bakın Tampon Bildiğiniz Kağit Asılın Elinize Gelir.Dedğiniz Gibi Darbeyi Emsin Diye Yapılan Birşey.Fakat Tofaş Serileri Hem Eskidi Hemde kaportalarında Çürümeyen Yer Kalmadı Bu Sadece Tofaş İle Alakali Birşey Değil 2005 Den Aşağidaki Tüm Modeller İçin Geçerli Neredeyse Bu.Aracı 6. Ayda Muayaneye Getirdim Alttaki Çürüklerden Dolayı Geçmedi.Ki Bizim Araba Trabzonda Kullanıldı 10 Senedir Bizde Bunun 7 Senesi Trabzonda Geçti 3 4 Senesi Ful Yatarak GEçti Kontak Dahi Yarım Bile AÇılmadı Yattı Araç.Neyse Aracı Çürükler İçin Sanayiye Getirdim Orada Bir Tane Transporter Vardır Bir Tanede Golf Bu Araçlarda Benimle Aynı Sorundan Geldi Oraya Çürük Demekki Bu Olay Tofaşa Has Birşey Değil Diğer Araçlarında Kaportası Zamanla Yoruluyor Bildiğiniz Yağ Tenekeleri Gibi Yüksek Darbede Bükülüyor.Yeni Nesil Araçlarda Dediğiniz İkiye Bölünme Olmuyor Doğrudur.Bizim Kartal Ruhsatta 1.141 KG Mı Ne Geçiyor Düşün Stagonwagon Bir Araba Bana Göre Ağır Çünkü Araçta Donanım YOk Bişey Yok.Yeni Araçlarda Gerek Sase Gerek Kaporta Aleminyümmuş Gümüşmüş Demirmiş Çelikmiş Bilmem Ne Alaşımlarından Yapıldıkları İçin Hem Daha Hafif Oluyor Hemde Daha Dayanıklı.Baştada Belirttiğin Gibi Koç Grubu Sağolsun Canımızı Hiçe Saydığı İçin Araçlar Bu Nedenden Ötürü 2Ye Bölünüyor.Tabi Araçlarında Eski Oluşu O Zamanın Teknolojisinden Midir NEdendir Bilmem Tabi.

Doblo Filan Konusundada Haklı Değilsin Aslında Bu Konuda Kimseye Hak Vermiyorum Çünkü Her Aracın Yılına Göre Belirli Noktalara Destek Demiri Vs Koyuyorlar Size Basit Bir Örnek.3 4 Yıl Öncesinden Kuzenim CLA180 e Arkadan Çarpttı Adam Soldan Önüne Atladı Araçtada Kışlıklar Vardı Atladığı Gibide Frene Basınca Kızaklayarak Vurdu Adama ARkadan.Adama Hiçbirşey Olmadı Sadece Tamponu Sağdan Kendisini Bıraktı Aşağiya Düştü Bizim Kartalda İse Kaportada Bişey Olmadi Ama Aracın Ön İki Far Kırıldı Normalde Araç Soldan Vurdu Ama Sağda Kalan Far Patladı Nasıl Oluyor Onuda Çözebilmiş Değilim Mesela NEyse Ön Panjur Tampon Değişti Derken 200 220 TL Cıvarı Bir Masrafi Oldu Yaptık Kendimiz Gittik Aradan 3 Sene Geçti Geçen Ay Arkaadan Linea Çarptı Bize ve Sonuç Bu Line Dağildi Ben Bu Kadar Olacağını Zannetmiyordum
Bu Linea


Buda Bizim Araç Bagaj Kapaği İçine Göçtü.Zaten Üstteki Resme Bakarsanız Artık Tamponlar İyice İç İçe Girmiş Kaportalar Çakışmak Zorunda Kalmiş Olduğu İçin Bİzim Araç Hasar Almiş Yoksa Bi Tampon Bir Stop İle Kurtarakmişiz.


Özellikle Arkadaş Vuran Kimse En Çok Hasarı O Alıyor.Dediğiniz Gibi Bu Tür Kazalarda Darbe Emme Hasar Almama Gibi Şeyler Değişkenlik GÖsterebiliyor.Bunu Denemenin En İyi Yolu 2001 Model Kartal İle 2001 Model Diğer Araçları Çarpıştırmak O Zaman Gerçek Sonuç Alınır.Size Pek Bilenmeyen Birşey Daha Söyleyeyim Zaten Ne Zaman Attığınız Resimdeki Gibi Kaza GÖrsem Hep 93 Model Tofaşdan Eski Olan Araçlar.Bizim Kartal 2001 Model Ne Farkı Var Demeyin Bizim Kartalda ARkada Tamponun Hemen Altında Destek Demiri Var Diğer Araçlardada Görmüşsünüzdür Darbeyi Emmesi İçin Destek Demiri Koyarlar Bizim Araçtata Bu Demir Var Ama Eski Model Kartallarda Filan Bu Destek Demiri Maalesef Yok.Buna Benzer Birçok Şeyde Eksik.Neden Çünkü Arada 10 Sene Fark Var Koç Grubu En Azından Birşeyler Eklemeyi Akıl Etmiş.99 2000 2001 Modelleri Daha Dolu Araçlardır Mesela Tek Nokta Enjektör Sistemine Geçilmiştir En Basitinden Rampa Aşaği Sıralı Araçlarda Vitesi Boşa Almanıza Gerek Yok Çünkü Araç Düz Yolda Gidermiş Gibi Gaz Vermiyor Araca Rölanti Yani Motorun Stop Etmemesine Yetecek Kadar Yakıt Veriyor Motora Ama Kalburatörlü Araçlarda Ha Düz Yolda Gitmişsiniz 9 Litre Yakıt Yakmişsiniz Ha Rampa Aşaği Gaz Vermeden Gitmişsiniz 9 Litre Yakmışsıınz O Araçlar Bunu Algılayamadıkları İçin Yakıt Tüketimi Vsde Artıyor Haliyle.O Yüzden Bu Dağılan Tofaşların Modeline Bakın İyi Un Ufak Olmamiş Dersiniz.Kardeşim Kimse Tofaş Böyle Tofaş Şöyle Demesin.Ucuz Etin Yahnisi Misali Bu İşler.Bana Kalırsa Araç Alacak Olanlar 2010 Dan Aşaği Araç Almamalı Dediğim Gİbi Eski Modeller Artık Çürüyor Bitiyor Araçlar Garaj Arabası Olsun Ne Olursa Olsun Araç Durduğu Yerde Daha Fazla Çürüyor.Bu Tür Kazalarda Hem Ya Şu Araba Ötekini Haşat Etmiş Filan Demeye Gerek Yok Her Aracın Kendisine Göre Sağlam Noktaları Var. O Noktalardan Çarpişmadığın Sürece Aracın Fazla Hasar Alır.Eğer Canını Seven Varsa Gider Parayı Basar Volvo Alır Aracın Her Yeri Destek Demiri Dolu Tank Gibi Araba Ama Yayaya Vurucak Olursanız Ki Bizim Tofaşın O Yönünü Sevyorum Darbeyi Emer ve Yayaya Birşey Yapmaz Ha Ne Olur Aracınız Hasar Alır Ama Volvoda Aracınıza Birşey Olmaz Yaya Direk Ölür.Biraz Tercih Meselesi.
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
Sac ince demedim dostum aksine kalın ama sac kaporta değil önemli olan şase.Arkadan çarpmalarda çarpan araç daha çok hasar alır bu kanun gibi nettir linea o yüzden fazla hasar almış.Burda da linea'ya çarpan jetta mı passat mı perte çıkmış adeta linea'da en baba 200 lira hasar var o da tampon değişirse ki değişmeden onarılır en çok 100 lira.





Doblo caddy connect gibi araçların şaseleri yük taşıma amaçlı daha güçlüdür.Kaza anında karşıdaki araca büyük hasar verir ve kendi yaşam alanını korur.Ama şuna karar vermek lazım kaporta hasar almasın mı istiyoruz yoksa can güvenliği mi?Dışı tamponu bilmem nesi hasar alan araç kaza anında öldürür ya da sağlam değil demek değildir.Aynı şekilde dışı hasar almayan araç da sağlam demek değil.
Videolardan biliyorum seni temkinli birisin ama aman dikkat o araçla.
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Sac ince demedim dostum aksine kalın ama sac kaporta değil önemli olan şase.Arkadan çarpmalarda çarpan araç daha çok hasar alır bu kanun gibi nettir linea o yüzden fazla hasar almış.Burda da linea'ya çarpan jetta mı passat mı perte çıkmış adeta linea'da en baba 200 lira hasar var o da tampon değişirse ki değişmeden onarılır en çok 100 lira.





Doblo caddy connect gibi araçların şaseleri yük taşıma amaçlı daha güçlüdür.Kaza anında karşıdaki araca büyük hasar verir ve kendi yaşam alanını korur.Ama şuna karar vermek lazım kaporta hasar almasın mı istiyoruz yoksa can güvenliği mi?Dışı tamponu bilmem nesi hasar alan araç kaza anında öldürür ya da sağlam değil demek değildir.Aynı şekilde dışı hasar almayan araç da sağlam demek değil.
Videolardan biliyorum seni temkinli birisin ama aman dikkat o araçla.
Yani Kaza Sırasında Araçlar Fazla Hasar Almiş Etmiş Dedikleri İçin Söyledim.Yoksa Dediğin Gibi Sase Önemli Olan Tüm Darbe Tüm Yük Onda Bitiyor.Aslında Bana Sorarsanda Ticari Araçlar Daha Riskli Bizim Dükkanın 2005 Cady Si Var Aracı Kullanıyorumda Arada Hani Ne Bileyim Araç Biraz Sakat Gibi Tavana Bakıyorum Arkaya Bakıyorum Komple Şaç Gidiyor 2 Destek Demirleri Atmişlar Olası Kaza Durumda İçerideki Tost Olabilir Biraz Sakat Geliyor Bana Ama Dediğin Gibi Çarpışma Durumlarında Bilmiyorum Saseleri Ne Derece Sağlam Yapılabiliyor Ama Şu Ortadaki Cady 1 Ton Ağırlık İçin Üretildi Kartalda Max 550 KG Yük İçin Dediğin Gibi İllaki Fark Olacaktır Saselerde Ama Çokta Bilgim Yok :D Aracın Dağılması KAza Sırasında Sürücü Emniyet Kemeri Takmıyorsa İyi Bişey Darbeyi Sönümleyerek 100 Le Çarpsan 50 Sini Sana Aktarıyor.Düşünsenize Saatte 100 Km Hızla Gelen Bir Direksiyon Size Vuruyor Araçtada Durum Aynı Emniyet Kemeri Boşa Takın Demiyorlar Direksiyona 100 Km Hzla Gerek Kafa Gerek Gögüs Hızasından Vurduğunuzda En İyi İhtimal Beyin Kanaması Koma\Kaburgaların Kırılıp Çiğere Kalbe Girmesi Olacaktır.Rabbim Korusun
 
El~PisToLeRo

El~PisToLeRo

Üye
Ticariler güven vermiyor cidden haklısın.Sebebi de aracın yüksek olması.Suv tarzi jipler de aynı pek sarmıyor beni.Rüzgar direnci fazla bikere.Yüksek araç fazla basmazsan her zaman için iyidir aslında hem sürüş kolaylığı sağlar hem de kaza anında yaşam alanı dediğimiz aracın içi otomobillere göre daha yüksekte oldugundan yaralanmalar ve can kaybı riski daha azdır.Yeni araçlarda motor altı koruma olmadığından motorun içeriye zarar verme durumu yok büyük bir kazada motor düşüyor araçtan.Şaselerde belli kalite standart o yüzden yaşam alanı sağlam kalıyor genelde.Emniyet kemeri de takılaysa hava yastiklariyla iyi bir güvenlik sağlanıyor.Tabi italyan aygırı alman tankı vs.deyip gaza gelmemek lazım.

 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61
DarkredBlue61

DarkredBlue61

Üye
    Konu Sahibi
Ticariler güven vermiyor cidden haklısın.Sebebi de aracın yüksek olması.Suv tarzi jipler de aynı pek sarmıyor beni.Rüzgar direnci fazla bikere.Yüksek araç fazla basmazsan her zaman için iyidir aslında hem sürüş kolaylığı sağlar hem de kaza anında yaşam alanı dediğimiz aracın içi otomobillere göre daha yüksekte oldugundan yaralanmalar ve can kaybı riski daha azdır.Yeni araçlarda motor altı koruma olmadığından motorun içeriye zarar verme durumu yok büyük bir kazada motor düşüyor araçtan.Şaselerde belli kalite standart o yüzden yaşam alanı sağlam kalıyor genelde.Emniyet kemeri de takılaysa hava yastiklariyla iyi bir güvenlik sağlanıyor.Tabi italyan aygırı alman tankı vs.deyip gaza gelmemek lazım.

Yüksek Araç Daha İyi Tabiykide Bütçe Maalesef :) Motor Konusundada Dediğin Gibi Eskiden Çok Kişi Şıkışmış Motor Olduğu Gibi Öne Gelmiş Yeni Araçlarda Direk Yere Düşüyor Motorlar Sürücüye Zarar Vermiyor.Her Otomobil Markasıda 90 Km Den Yukarı Hızlara Garanti Vermiyor :) Eğer İşin İçinde Tır Gİbi Araçlar Varsa Zaten Haliniz Perişan En Ufak Bir Dokunuşta Dahi İnsani Ölüme Getirebiliyor.Resimdeki Araçta Bayaği Dağilmiş Arkada Oturan Bir İhtimal Sağ Çıkmıştır Ama Beyin Tranvasına Girmiş Halde Tabi
 
  • Beğen
Tepkiler: El~PisToLeRo
sefaseff

sefaseff

Üye
Tofaş sağlamdır. Buna canlı şahit oldum.
 
  • Beğen
Tepkiler: DarkredBlue61

Benzer Konular

06kubilay06
Cevap
2
Görüntüleme
502
06kubilay06
Cevap
11
Görüntüleme
2K
sebo7
YaşlıTaşCocuk54
Tavsiye telefon alcam
Cevap
26
Görüntüleme
1K
Nextman


Üst Alt