Hocam bu araç peugeot üretim bandından çıkma bi araç değil ferrari üretim bandından çıkma bi araç yalanım yok aracın geçmişini incelerseniz bulabilirsiniz bide peugeot'un en sağlam araçlarından birisiymiş bu model
Aracı tanımayanlar için.
Peugeot 406 Coupe hakkında…
Peugeot 406 Coupe, salt bir araba değildir. Peugeot’ nun, ünlü İtalyan tasarımcı Andrea Pininfarina’ya sadece tasarlaması için değil, aynı zamanda kendi tesislerinde üretimini gerçekleştirip test etmesi için emanet ettiği bir sanat eseridir. 1992 yılında başlayan tasarım aşamasının son bulması yaklaşık 3 yıl aldı. Pininfarina, Peugeot 406 Coupe’ nin platformunu daha sonra 1999 yılında üretilmeye başlayan Ferrari F360 Modena için kullandı.
Peugeot 406 Coupe sahibi olmak, az paraya çok konfor demektir bir anlamda… Karizma demektir ve biraz da cool olmak demektir… 406 ya binip alıştığınızda, diğer araçlar pek te çekici gelmez gözünüze. Çünkü devamlı dönmek ister ruhunuz özüne.. 406 sahibi olmak farklı olmaktır. Hatta bugune kadar kendinizin bile farketmediği farklılıklarınızın çıkmasıdır ortaya... Gerçek bir 'halk tipi' Ferrari… Temiz bakılmış bir Peugeot Coupe 406 aldığınızda, bu fiyata bir Ferrari alıyorum diyebilirsiniz rahatlıkla…
406 Coupe, bu dünyada insanoğlunun ve insankızının bir araya gelip yaptıkları insanbebeği gibi muazzam olmasa da, aşka benzer bir sevgi ve emek ile yoğrulmuş, kaderi doğduğunda çizilmiş asaletli bir asildir… 406 Coupe bir araba değil bir yaşamdır... 406'nın tekerine, motoruna bakıp onu salt bir otomobil olarak görmek onun her şeyden önce onun şanına yakışmaz. Toprağı bol olsun Pininfarina bu aracı yaparken ruhunda ne varsa katmış, özenmiştir. İsmim, şanım bu araçla yaşasın diye düşünmüş bile olabilir.
Peugeot 406 Coupe hakkında fazla bilinmeyenler…
* İlk olarak 1995 başında, Peugeot 405'in yerine üretilen bu model Fransa'nın Marsilya kentinde çevrilen Taxi film serisinin 3.filminde yer alarak büyük başarı yakalamıştır.
*Güçlü motorları 406'yı bir adım ileri götürmüş, kendisine "Peugeot'nun büyük aslanı" lakabı takılmıştır.
* Araç yalnızca 107.633 adet üretilmiştir. Karşılaştırmak gerekirse ayni yıllar içerisinde aktif satışta kalan Peugeot 206, sayı ile 6 milyonun üzerinde üretilmiştir. Düzgün çizgileri, bir Pininfarina tasarımı olması ve nadir bulunması nedeniyle koleksiyonerler için ileride değer kazanması muhtemel klasikler arasındaki yerini çoktan almıştır.
* Tüm 406 coupe'ler imalat numaralarında U5 kodunu taşır. Bunun anlamı; tüm coupe'lerin doğuş, imalat, montaj ve üretim yerinin İtalya Turin de bulunan San Giorgio Pininfarina fabrikası olmasıdır. Pininfarina, üretim dahil bütün süreci kendisi tamamladığı gibi, belirlemiş olduğu "Pininfarina Sports Car Quality" ilkesiyle, tüm coupe'lerin bu standartı taşıması için üretim kalitesi ve teknoloji konusunda en ileri teknik ve hassasiyeti göstermiştir. Coupe'leri diğer Peugeot'lardan ayıran kalite farkı bu sebepledir. Araçların test sürüşleri, Ferrarilerin de denendiği, Pininfarina'nın kendi özel pistinde gerçekleşmiştir.
* Peugeot 406 Coupe 1996 yılında, İtalya'da, Ferrari araçlarının da üretildiği Grugliasco Tesislerinde bantlardan inip, Paris Otomobil Fuarı'nda insanlığa armağan edildi.
* 406 Coupe, ileride kendisini klasik mertebesine taşıyacak olan birçok ödül almıştır. Bunlardan en önemlileri;
“Milan Triennale" The Most Beautiful Coupé of the World 1997
(Dünyanın En Güzel Coupe Aracı 1997)"
“Car Design Award 1997” (Dizayn Ödülü 1997) Turin,
“The Most Beautiful Car of the Year 1998”,
Festival of Chamonix. (1998 Yılının En Güzel Aracı)
Bir kaç yıl sonra ise İngiliz Telegraph’ ın kurduğu jüri ve düzenlediği oylama sonucunda “Gelmiş Geçmiş En güzel 100 Araba” listesinde kendine 92. Sırada yer bulmuş ve ölümsüzlüğe adım atmıştır.
* 360 Modena replikaları için en uygun cam-karoser uzunluğu ve yapısal benzerliği gösteren araç 406 Coupe olmuştur.
* Koltukları, ünlü Fransız Modacı Pierre Cardin tarafından tasarlanmıştır.
* 3.0 V6 motor, dünyanın en sağlam fren sistemi olarak kabul edilen BREMBO ile standart olarak sunulmaktadır.
* Peugeot üretmiş olduğu 406'ları 1998 ve 2006 yılları arasında 4 kez geri çağırırken. Coupe'ler bundan nasibini almamıştır.
* 406 Coupe, daha öncesinde 306 da kullanılan ve virajlarda arka tekerleğinin de belli bir açıyla dönmesini sağlayan “4 Wheel-Steering” teknolojisinin ürünü mekanik sistemin gelişmişine sahiptir. Yüksek maliyet sebebi ile rafa kalkan bu güzel aksamı taşıyan son Peugeot'dur. Günümüzde pahalı olduğu gerekçesiyle üretimi durma noktasına gelen
4 Wheel-Steering teknolojisinin en başarılı örneklerinden biri, 406 Coupe’ de kullanılmıştır. 406 Coupe’ yi virajlarda yoldan çıkarmak için fizik kurallarını zorlamak gerekiyor.
* Aracın tasarımı gerçekleştiren ekibin başında bulunan, dizayn stüdyosunun sahibi ve geçenlerde 51 yaşındayken hayata veda eden Andrea Pininfarina, 1997'den 2006 yılına kadar 406 Coupe kullanmıştır.
* Rivayet odur ki; 406 Coupe için çizilmiş olan ön tasarımlar aslında o dönem geliştirilen bir Ferrari için uygun görülmüştü fakat modelin üretiminden vazgeçilince dizaynın hatları yumuşatılıp, şehir için uygun bir grand tourer'a dönüştürülerek Peugeot'a verildi.
* Jeremy Clarkson bu aracı tanımlarken; "Güzel tasarımlı son Ferrari!" demiştir.
* 406 Coupe, "Gran Turismo 2" adlı bilgisayar oyununda yer almıştır.
* 406 Coupe, 2002 Fransız yapımı "Le Boulet" filminde, Paris sokaklarında gerçekleşen polisten kaçış sahnesinde rol almıştır.