volkswagen'in performans kaynağı Turbo VGT (değişken zamanlı turbo)

Sponsorlu Bağlantılar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
dexter88

dexter88

Üye
    Konu Sahibi
volkswagen'in performans kaynağı Turbo VGT (değişken zamanlı turbo)

Günümüzde kullanılan turbo dizel araçlar öncelikle comman rail teknolojisine sahip oldukları için bu araçlarda kullanılan yakıt kalitesi çok ama çok önemlidir. Dikkat edilecek olursa günümüz Türkiye’sinde Avrupa Birliği uyum yasaları uyarınca akaryakıt üretiminde ve satışında bazı yenilikler yapılmıştır. Bu yapılan değişikliklere eş zamanlı olarak otomobil ithalatçıları CDİ, HDİ, ve TDİ tipi araçları ithal etmeye ve iki yıl garanti çerçevesinde satmaya başlamışlardır. Daha önceleri Avrupa’da uzun zamandır kullanılan bu araçları ithal edip satmaya yakıt kalitesinden dolayı cesaret edemiyorlardı. Yinede itiraf etmek gerekirse Türkiye’de satılan dizeller Avrupa’dakilerden çok daha düşük kalitededir. Bu kalite farkı zaman içinde tarifsiz turbo ve pompa arızalarının sebep olabilmekte, araç sahibi ile satıcı karşı karşıya getirmektedir.
Değişken zamanlı turbolarda yüksek basınçlı eksoz gazları, yönlendirici kanatlar (flap) sayesinde motorun devir gücüne bağlantılı olarak turbin pervanelerine yönlendirilmektedir. Diğer bir deyişle flaplar sayesinde turbin içindeki basınç azaltılıp çoğaltılmaktadır. Örneğin düşük motor devirlerinde flaplar kapanmakta ve yüksek basınçta eksoz gazları turbin pervanesinin merkezine yönlendirilmektedir. Böylelikle alçak devirlerde turbo basıncı artmakta ve yüksek tork elde edilmektedir. Motor devri arttıkça flaplar açılmakta ve bu sefer eksoz gazlarının turbin pervanesinin merkezinde dışarıya doğru üflemesini sağlamaktadır. Böylelikle turbonun basıncı değişken zamanlı flaplar sayesinde artıyor ve turbodan istenilen performans fazlasıyla alınarak yanında yüksek yakıt ekonomisi sağlanmaktadır.
Değişken zamanlı turbolarda (VTG) teknoloji çok yüksek olup zamanlama ayarı şu an için vakum kontrollü algılayıcılar sayesinde yapılmaktadır. Ancak ileride zaman ayarlayıcıların tamamen elektronik kontrollü olması için çalışılmaktadır. Günümüzde ilk olarak binek arabalarında kullanılan VTG teknolojisi yeni yeni ağır dizellerde başarılı olarak kullanılmakta ve çok iyi neticeler vermektedir. (sektor yayincilik)
Değişken türbin geometrisine sahip turboşarjlarda türbindeki çıkış akışı motorun devrinde bağlı olarak değiştirilir. Bu şekilde şarj basıncı sürekli olarak en uygun düzeydedir ve egzoz gazlarının enerjisinden olabilecek en iyi şekilde yararlanılır. Kesit değişikliği türbin yönlendirme kanatçıklarının hareket ettirilmesiyle sağlanır (düşük devir sayılarında = büyük etki alanı, yüksek devir sayılarında = küçük etki alanı). VTG turboşarjlar özellikle kısmi düşük devirlerde çok etkin çalışır ­ “turbo boşluğu” oluşmaz. VTG turboşarjlar motora daha fazla güç ve belirgin şekilde daha iyi bir tepki davranımı sağlar, ayrıca partikül emisyonunu olumlu etkileyebilirler.
Değişken türbin geometrisine sahip turboşarjlarda türbindeki çıkış akışı motorun devrinde bağlı olarak değiştirilir. Bu şekilde şarj basıncı sürekli olarak en uygun düzeydedir ve egzoz gazlarının enerjisinden olabilecek en iyi şekilde yararlanılır. Kesit değişikliği türbin yönlendirme kanatçıklarının hareket ettirilmesiyle sağlanır (düşük devir sayılarında = büyük etki alanı, yüksek devir sayılarında = küçük etki alanı). VTG turboşarjlar özellikle kısmi düşük devirlerde çok etkin çalışır ­ “turbo boşluğu” oluşmaz. VTG turboşarjlar motora daha fazla güç ve belirgin şekilde daha iyi bir tepki davranımı sağlar, ayrıca partikül emisyonunu olumlu etkileyebilirler...(audi.com)


--------------- Ekleme ---------------

tsi>>Twincharged Stratified Injection
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...


Üst Alt