63 mustafa
Üye
türkiyede üretilen ilk araba
ANADOL YIL-1966) (MURAT-124 YIL-1970) (RENAULT-12 YIL-1972)
Anadol,
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
[/URL]Anadol,
Türkiye'de toplu olarak üretilen ilk otomobil markasıdır. İlk Türk üretimi otomobil ise 1960'da TCDD tarafından yalnızca beş tane üretilen "Devrim" adı verilen örnek otomobildir.Vehbi Koç tarafından kurulan Otosan tarafından 1966-1986 yılları arasında İstanbul'daki fabrikada üretilmiştir. Fabrika 1986'dan sonra Ford Taunus üretimi için kullanılmıştır.Anadol'un ilk modelleri İngiliz Reliant/Ogle tarafından tasarlanmıştır. Bütün modellerinde kaportası cam elyafı ve polyesterden yapılan Anadol'da motor olarak da Ford motorları kullanılmıştır. İlk kullanılan motor, Ford'un Anglia modelinin 1198 cc'lik motorudur.Anadol adı, açılan isim yarışması sonucunda finale kalan; Anadolu, Anadol ve Koç arasından seçilmiştir.Az sayıda kalan örnekleri , günümüzde genellikle ortadan kesilerek kamyonet yapılmış biçimleri ile adını aldığı Anadolu'nun küçük şehirlerinde halen kullanılmaktadır.
MURAT-124, Türkiye’de 1971-1977 arasında 134 bin 867 Murat 124 üretildi. Tofaş’ın Kartal, Doğan, Şahin’leri üretmeye başladığı 1977’de, Murat 131 (Serçe) ile birlikte 124’ün de üretimi durduruldu. 2002’deki ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) indirimi Murat’ın sonu oldu. ÖTV indirimi yasasına göre, 20 yaşını doldurmuş araçlar, yeni bir araç alırken 4 bin YTL’ye varan indirim sağlıyordu. Bundan yararlanmak isteyenler, 300-400 YTL’ye satılan Murat’lara koştu. Hurdaya ayrılan araçlar, kilosu 150 kuruştan önce hurdalıklara, sonra da demir fabrikalarına eritilmeye gitti.
Renault 12 Kırk yıla yakın bir süredir üretim bantlarında bulunuyor. ’68 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Otomobil Fuarı’dan bugüne 21 ayrı ülkede üretim lisansı alındı. Renault 12 firma içinde 117 kod ismiyle anılıyordu. ’65 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı. Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri çok netti: Maliyeti ekonomik, fazla maliyetli olmayan, iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve küçük motor taşıyan bir otomobil yaratın! Arjantin, Brezilya, Kolobiya, Türkiye, Romanya gibi ülkeler Fransa’dan sonra üretimi üstlendiler. ‘70’li yılların sonunda Renault 18 nedeniyle bantlara veda etmek zorunda kaldı. Unutmadan, son Renault 12 üretimini Türkiye gerçekleştirdi. Dacia ise hala pikap pazarında bu otomobille satış kavgası veriyor
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
[/URL]MURAT-124, Türkiye’de 1971-1977 arasında 134 bin 867 Murat 124 üretildi. Tofaş’ın Kartal, Doğan, Şahin’leri üretmeye başladığı 1977’de, Murat 131 (Serçe) ile birlikte 124’ün de üretimi durduruldu. 2002’deki ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) indirimi Murat’ın sonu oldu. ÖTV indirimi yasasına göre, 20 yaşını doldurmuş araçlar, yeni bir araç alırken 4 bin YTL’ye varan indirim sağlıyordu. Bundan yararlanmak isteyenler, 300-400 YTL’ye satılan Murat’lara koştu. Hurdaya ayrılan araçlar, kilosu 150 kuruştan önce hurdalıklara, sonra da demir fabrikalarına eritilmeye gitti.
Linkleri görüntülemek için kayıt olmalısınız
[/URL]Renault 12 Kırk yıla yakın bir süredir üretim bantlarında bulunuyor. ’68 yılının kasım ayında vizyona çıktığı Paris Otomobil Fuarı’dan bugüne 21 ayrı ülkede üretim lisansı alındı. Renault 12 firma içinde 117 kod ismiyle anılıyordu. ’65 yılında Renault 8 ve Renault 16 arasındaki boşluğu dolduracak yeni bir model yaratılması adına ortaya atıldı. Fransız kurmayların mühendislerinden istekleri çok netti: Maliyeti ekonomik, fazla maliyetli olmayan, iç mekanı geniş, bagajı bulunan ve küçük motor taşıyan bir otomobil yaratın! Arjantin, Brezilya, Kolobiya, Türkiye, Romanya gibi ülkeler Fransa’dan sonra üretimi üstlendiler. ‘70’li yılların sonunda Renault 18 nedeniyle bantlara veda etmek zorunda kaldı. Unutmadan, son Renault 12 üretimini Türkiye gerçekleştirdi. Dacia ise hala pikap pazarında bu otomobille satış kavgası veriyor