turbo nasıl takılır???

Konu, 'Motorlu Taşıtlar ve Modifiye' kısmında ..::MAFIA::.. tarafından paylaşıldı. Okunma: 27892 | Cevaplanma: 13

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

  1. elimizde ford focus 2001 ghia otomatik var
    turbo takılır mı
    nerde takılır
    kaça takılır
    verim ne olur
    bilenler bişi yazsın



  2. Hiçç ßiLgim Yok :S



  3. her araca turbo takılır da kardeş..sanki bu sorunun cevabını aramak için yanlış yerdesin..


  4. Valla, ustaların aracı incelemesi lazım. Kuşkusuz teorik olarak turbo takılabilir. Ama verimi ne olur, başka modifikasyonlar yapılması gerekir mi, motor da hangi çipe ihtiyaç olacak, şanzıman değişecek mi gibi soruların cevaplarını bilmeleri lazım. İkinci kısma geçecek olursak fiyatı hakkında bir bilgim yok fakat Maslak Oto Sanayi Sitesi'nde bu işlemi yaptıklarını biliyorum (tabi İstanbul'daysan).


  5. Ama Çok iLqinç Aracın Yapısını ßaya Değiştirmek Gerekior Sonuçta Hızı Artırcak Kafam ALmio Yani :wacko:


  6. dikatini çekerim bilenler demişim


  7. turbo neredeyse butun otomobillere takilabilir ,turbonun gorevi motordan cikan pis dumani disari atip motora temiz hava girisini saglamaktir,turboyu sonradan baglatmak 2500_3000 tl arasinda degisiyor bu turboya ve ozelliklerine bagli birsey,ama turbonun arabanin cekis gucune cok fazla faydasi yok ornegin 120km/h ile ciktigin tepeyi turbo ile 130-140/km h ile cikarsin turbo ile,
    bazi otomobillerde bi turbo denilen modeller vardir yani 2 turbo,bu tur turbolar asla ayni anda calismazlar belirli birinci turbo devamli calisir ikincisi ise motorun devir gostergesi 2500 devirden sonra devreye ikinci turbo girer ve ikisi ozaman ayni anda calismaya baslar,bu otomobiller ikinci turbo devreye girince dahada cekisi guclu hale gelir.yani normal turbosu olmayan arabaya turbo taktirmak pek mantikli degil cunku cekiste cok fark edicek bisey degismez!!!!


  8. valla bi tuningciye götür en iyi onlar bilir :oke:


  9. Turbo aşağı yukarı her araca takılır ama senin aracın gibi fabrika çıkışı araçlara takılması için çelik piston gömlek segman gibi minimum gereksinimler (ki bunlar bayağı rakamı yükseltir) zorunludur.

    Turbo araca fazla güç vermez ! mi :D

    Bikere turbonun araca etkisi araca takttığın turbonun bar basıncına (büyüklüğüne ki her motora her turbo takılır diye bir olay yok. bazı motorlar belirli bir büyüklükte turbodan fazlasını kaldıramaz) göre değişiklik gösterir. Taktıracağınız turbo motorunuza nominal değerlerde uyan (ki bunu iyi bir modifikasyon ustası bilecektir) bir alet olacağını düşünürsek... aracınız öncekine nazaran KUDURACAKTIR :D

    Turbo adı üstünde araca ekstra güç verir. bunu dışarıdan aldığı daha serin ve daha fazla havayı motor bloğuna basınçla doldurmak suretiyle fazla oksijenin etkisiyle daha kuvvetli patlama sağlar. Yani aracın torkunu arttırır ki buda aracın çekişini önemli ölçüde arttırır.

    turbo hız demek değildir..!

    turbo aracınızın sadece torkunu arttırarak gücünü arttırmanızı sağlar. yani aracınızın son hızına çok citti bir etki etmeyecektir. araçların son hızları motorun maksimum devrine ve aracın şanzıman yapısına orantılı değişeceğinden, turbo sadece gücü arttırmak suretiyle daha önceden ulaşmakta zorlandığınız maksimum hızınıza daha kolay ulaşmanızı sağlayacaktır.

    İlla turbo takacaksan...

    turbo araç modifikasyonunun başladığı ve bittiği yer gibidir. turbosuz araca nos takarsın belki ama her araca direk sadece turbo takmak doğru bir hareket olmaz!

    turbo aracın çekişini arttırdığından sadece motorda yapacağın zorunlu değişiklikler aracını rahatça sorunsuz kullanabileceğin anlamına gelmez. aracın şasesi ve alt takımı önceden hesaplanan güçlere dayanacak şekilde standart üretildiğinden turbo gibi bir modifikasyonu kaldıramayabilir. yani turbo taktım, bastım kaçtım. o iş yaş dostum :D
    turbo takılacak aracın şasesini kuvvetlendirmek gerekebilir ama elzem değildir. Burada asıl gerekli ve önemli nokta bence alt takımı kuvvetlendirmektir ki bayağı bi masrafa girersin. örnek; kule bağlantıları salıncaklar akıs ve akıs bağlantıları aracının bu artan gücüne dayanamaya bilir.

    Şimdiden allah kolaylık ve bol para versin :D


  10. turbo her araca takılır. tek şart para+ zaman.

    turbonn çalşma mekanzması egzos gazınn itiş kuvvetiyle basınçlı havayı pistonlarda patlatmak zaten. dolysyla olmcak die bşiy yok.tek dert sıkıntısı, motoru indir forget piston, piston kolu, cart curt bisürü uğraş. kısacası para ;)


  11. Turboyu bu kadar seviyorsan, git onun yerine supercharger motor taktır



  12. Supercharger motor mu ? :D

    hoca sen aştın ama adam bunu yukardakine takacak naptın sen yaa :D


  13. arkadsım dediğin araca turbo tabiki takılır ama cok masraf ister turbo öle al tak o kadar basit bi şey değildir her kes bir seyler biliyor tabiki ama işin kıscası oturup iyi hesaplamalar yapılmalıdır fabrikadan cıkan bir arac her devire göre testden gecerek ayarlanır en ufak ayrıntısına kadar ayrlanarak cıkartılır onun için yapacağınız işlemlerde sizde en ufak ayrıntıları dikkate almanız lazım örneğina rac benzinli ise pistonlar gömlekler aliminyumdur ki cabuk soğusun diye senin aracına turbo takarsan olusan fazla basınctan aliminyum gömlekler dayanmayacktr onun için gömlekler sekmanlar sibob lar hatta piston kollarını gözden gecirmen lazım bu iş için özel markalar vardır mesela forget pistonlar gibi turbo sadece blonklada bitmio turbo demek daha fazla basınc ve hava demek bunun için daha büyük bi hava filtresi yakıt pompası ve daha iyi bir atesleme için buji gerekir turboyu iyi bir blow off la donatmak da daha iyi olur tabiki anlasılmayan bi yer varsa acıklayabilirim elimden geldiği kadar.

    --------------- Ekleme ---------------

    arkadsım dediğin araca turbo tabiki takılır ama cok masraf ister turbo öle al tak o kadar basit bi şey değildir her kes bir seyler biliyor tabiki ama işin kıscası oturup iyi hesaplamalar yapılmalıdır fabrikadan cıkan bir arac her devire göre testden gecerek ayarlanır en ufak ayrıntısına kadar ayrlanarak cıkartılır onun için yapacağınız işlemlerde sizde en ufak ayrıntıları dikkate almanız lazım örneğina rac benzinli ise pistonlar gömlekler aliminyumdur ki cabuk soğusun diye senin aracına turbo takarsan olusan fazla basınctan aliminyum gömlekler dayanmayacktr onun için gömlekler sekmanlar sibob lar hatta piston kollarını gözden gecirmen lazım bu iş için özel markalar vardır mesela forget pistonlar gibi turbo sadece blonklada bitmio turbo demek daha fazla basınc ve hava demek bunun için daha büyük bi hava filtresi yakıt pompası ve daha iyi bir atesleme için buji gerekir turboyu iyi bir blow off la donatmak da daha iyi olur tabiki anlasılmayan bi yer varsa acıklayabilirim elimden geldiği kadar.

    --------------- Ekleme ---------------

    ayrıca verim %60 artar ama aynı zamanda eksozda zorlanma olduğu için giç kaybı ysanır bun için %40 civarı bi artma söz konusu olur tabiki yapacağın turbo işlemine bağlı krank mili piston kolları gömlekler bujliler her seyi değiştrrsen eksantrik mili dahi %80 lere varan bi güç elde edersin benim tanığım cok tofaş var bmw ye kafa tutan


  14. Ucuza getirmek istiyorsan turboyu kendin al sonra bi ustaya git o halleder.Her tip arabaya turbo takılır.


Yüklüyor...
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

Konu ile alakalı site aramaları:

  1. turbo nasıl takılır

    ,
  2. arabaya turbo nasıl takılır

    ,
  3. turbo nereye takılır

    ,
  4. turbo nasil baglanir,
  5. turbo arabanın neresine takılır,
  6. araçlara turbo nasıl takılır,
  7. benzinli araca turbo takılırmı