Keşke şebeke üzerinden güncelleme yapmadan önce Nokia müşteri hizmetlerini arasaydın. Yada Nokia sitesinden destek bölümüne bir göz atsaydın.
Nokia sitesinden güncellemeyle ilgili bilgiye baktım.
"9. Bu yazılım güncelleme için ücret ödemem gerekir mi?
Yazılım güncelleme paketi Nokia tarafından ücretsiz olarak sunulmaktadır. Ancak, GPRS, 3G, ya da diğer mobil şebekeler üzerinden güncelleme yapıyorsunuz, kurulum paketinin veri aktarımı için ücret ödersiniz.
Bununla birlikte, eğer WLAN üzerinden güncelleme yaparsanız, veri aktarımı için operatör masrafı ödemezsiniz. Daha fazla ayrıntı için operatörünüze danışınız."
Ovi'den güncelleme yaparken son versiyon 140 MB filan idi. Ben şebeke üzerinden güncelleme hiç yapmadığım için tam bilmiyorum. Oviden güncelleme yapınca 140 mb'lık yeni yazılımı internetten bilgisayara indirip telefona yüklüyor. Ama şebeke üzerinden yapınca belkide tamamını değil sadece yeni özellikleri indiriyordur. Eğer öyleyse daha az data yüklemiş olursun ve umarım öyledir.
Hangi operatörü kullanıyorsun bilmiyorum ama Turkcell'de internet paketi olmadan 1 MB'a kadar internet kullanmak 2,5 TL, 1 MB üstünde kullanırsan 1,98 TL gibi bir rakam denk geliyor. Bu ücretlere KDV ve ÖİV dahil. Diğer operatörlerin fiyatları bundan biraz daha azdır sadece. Telefonun "İşlem Kaydı" menüsünden ne kadar paket veri kullandığını görebilir ve ona göre faturana ne kadar yansıyacağını hesaplayabilirsin. Eğer 140 Mb gibi bir data kullandıysan bunu 2 TL ile çarp. Nerdeyse telefonun parasını buluyor.
Bu da faturana çok ciddi yansıyacak demek oluyor. Kullandığın veriyi tespit edip ne kadar ücret tuttuğunu hesapladıktan sonra benim hesapladığım gibi afaki bir rakamla karşılaşırsan hemen operatörün müşteri hizmetlerini ara. Durumu anlat. Geçenlerde yine burda okumuştum. Ücretsiz navigasyon kullandığını zanneden bir arkadaşımız malesef navigasyon ayarlarını yapmadığı için farkında olmadan ücretli kullanmış. Ve ciddi bir data harcamıştı. İnternet paketi de olmadığı için faturasına yanlış hatırlamıyorsam 400 TL'lik bir yansıma olmuş. Avea kullanıyormuş. Müşteri Hizmetlerini aramış. Onlarda yardımcı olmuşlar. Arkadaşı kullandığı data kadar internet paketi aboneleği başlatmışlar. Böylece 400 yerine kullandığı data kadar internet paketi ücreti ödemiş. Operatörler arasında kıyasıya bir rekabet olduğu için artık müşterilerine bu tip töleranslar tanıyorlar. Bir güncellemeye telefonun bedeli kadar bir ücret ödemek istemiyorsan hemen operatörün müşteri hizmetlerini ara. Eğer bişey yapamayız ödeyeceksiniz filan derlerse gerekirse numaranı başka bir operatöre taşıyacağını yada hattını iptal edeceğini söyle. İşe yarayacaktır. O kadar paran boşa gitmesin yazık olur.