Lastik Kullanımı : Güvenliğiniz için Çok Önemli 15 Öneri

Konu, 'Motorlu Taşıtlar Sohbet' kısmında Odysseus tarafından paylaşıldı. Okunma: 4111 | Cevaplanma: 7

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

  1. 1. Bozuk ve taşlı yollarda aracınızı yüksek hızda kullanmayın

    2. Ani ve sert fren ve hızlı kalkışlar sonucu oluşacak patinajlardan kaçının. Aksi halde lastiklerde düzensiz ve erken aşınmalar meydana gelir.

    3. Park manevraları sırasında lastiğinizi kaldırım kenarlarına sürtmekten kaçının. Bu sürtünme sırasında lastiğin gövdesini oluşturan kordların çok hafif hasar görmesi bile üzerinde yüründüğünde lastikte tehlikeli olabilecek büyük arızalara sebep olabilir.

    4. Otomobilinizi kullanırken yoldaki çukurlara ve tümseklere dikkat edin. Hızla girilen bir çukur, lastiğinize zarar verip onu çöpe atmanıza neden olabilir.

    5. Aracınızı yüklerken dikkatli davranın. Dengesiz yük dağılımı ve aşırı yükleme lastiklerin üzerine normalden fazla yük binmesine ve buna bağlı olarak hızlı aşınmaya sebep olabilir.

    6. Güvenliğiniz için diş derinliği 3 mm'den az olan lastikleri kullanmayın. Derinliği düşen kanallar özellikle ıslak zeminde suyun boşaltılmasını ve dolayısıyla yere tutunmayı güçleştireceğinden sürüş güvenliğini tehdit eder.

    7. Lastiğin ve aracın ayarlarına ( rot ve balans ayarı gibi ) göstereceğiniz özen, sizi her zaman yüksek maliyetlerden kurtarır. Söz konusu mekanik ayarlar düzgün değilse sürüş konforu ve direksiyon hakimiyetinin azaltılmasının yanı sıra lastiklerde düzensiz ve erken aşınma ortaya çıkabilir.

    8. Araç üreticisinin önerdiği ebattaki lastik ve jantları kullanın. Lastik ve jant ebatının birbirine uygun olmasına dikkat edin.

    9. Lastiklerin üzerinde üretildikleri tarih yazılıdır ve üretildiği tarih üzerinden beş yıl geçen lastikler dikkatle kontrol edilip kullanılması gerekir. Üzerinde çatlaklar meydana gelmiş lastiklerin kullanılması güvenlik açısından risklidir.

    10. Yola çıkmadan önce lastiklerinizi gözle kontrol etmeyi alışkanlık haline getirmek güvenliğiniz açısından çok önemlidir. Lastiğe batan çivi, taş ve cam gibi yabancı maddeler varsa bunları çıkartmalı ve hemen lastiğinizi tamir ettirmelisiniz. Gözle yapılacak kısa bir kontrol herhangi bir nedenle hava basıncı azalmış lastiği fark etmenizi ve olası tehlikelerden korunmanızı sağlar.

    11. Lastik supabları sağlam, temiz ve kapaklı olmalıdır. Supap kapakları lastiğin içine toz ve benzeri maddelerin girmesini önler.

    12. Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin. Bijon somunlarının gevşek olması durumunda sürüş emniyetinin azalmasının yanısıra lastikte düzensiz aşınma meydana gelecektir.

    13. Lastiğin üzerinde belirtien hız ve yük limitlerini hiçbir şekilde geçmeyin.

    14. Üretici önerisi haricinde otomobilin gört tekerleğinde aynı ebat yapı ve desende lastik takın. Farklı lastik kullanımı özellikle de farklı ebat ve yapıda lastik kullanımı araç ve lastik performansını çok olumsuz etkileyecektir.

    15. Lastik basınçlarını iki haftada bir kontrol edin. Eğer basınç düşmüşse mutlaka araç üreticisinin tavsiye ettiği seviyeye getirin. Isınan lastiğin hava basıncı yüksek olur ve bu sizi aldatabilir. Bu nedenle lastiklerin hava basıncını lastik soğukken ölçmeye ve ayarlamaya dikkat edin. Lastiklerin hava basıncı, kumda sürüş dışında hiçbir zaman düşürülmemelidir.
     
    Yazan: Odysseus
  2. Teşekkürler Adem :)
     
  3. Rica ederim. :)
     
  4. Güzel Bilgi :oke:
     
  5. çok güzel bilgi adem ben yeni kullanıcıyım:oke::):sn:
     
  6. Rica ederim. Aramıza hoşgeldiniz.
     
  7. güzel bilgi adem saol tekrar geldim aranıza beraberim tatil bitti
    yanak lastiklerde yani performanslastiklerinde çok sık hava iniyor onlara dikkat etmek lazım:oke:
     
  8. bilgilendirdiğn için saol
     
Yüklüyor...
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.