Kurân-ı Kerîmi tecvid ile okumanın hükmü nedir? Ayrıca Her Müslüman için gereken as

Sponsorlu Bağlantılar

makmüh

Üye
    Konu Sahibi
Kurân-ı Kerîmi tecvid ile okumanın hükmü nedir? Ayrıca Her Müslüman için gereken as
Tecvid ilmini bilmek farz-ı kifâyedir. Ancak ‘Lahn-i celî’ denilen açık hatalardan kurtaracak kadar tecvid ile amel etmek her mükellef üzerine farz-ı ayndır.

Bunun için şöyle diyebiliriz. Namaz kılacak kadar, yani namazını bozmayacak kadar, okunduğu zaman âyetlerin mânâsını değiştirmeyecek şekilde kıraat bilmek her Müslüman için şahsi bir farzdır. Farz olduğuna delil Müzemmil suresinin 4. âyetidir. Allah-u zülcelâl vel-kemâl Hazretleri bu âyet-i kerîme ile peygamberine yani Muhammed-i Arabî (asm) Efendimiz’e emir buyurdu ki (meâlen): “Habibim sen Kur’ân’ı tertil üzerine oku ve ümmetine emir eyle ki, Kur’ân’ı tertil üzere okusunlar.”

Hz. Ali Kerremallahü Veche’ye bu âyetin mânâsı sorulduğunda buyurdu ki:

Tertil, harfleri tecvid ile yani sıfat-ı lâzıme ve sıfat-ı ârızalarına riâyet ederek okumak ve vakıfları bilmektir. Ve dahi Peygamber (asm) Efendimiz buyurdu ki: “Bazı Kur’ân okuyanlar vardır ki, Kur’ân onlara lânet eder.” Edâsına ve ameline uymadığı için bu hadîs-i şerif dahi âyet-i kerimedeki işâreti te’kit ve takviye edip tertil ile okumasının vâcip olduğunu isbat etti.

Muhakkik İbnü’l-Cezeri Hazretleri de tecvidin farziyyeti hakında şöyle der: “Kur’ân-ı Kerîm’i tecvid ile üstazdan öğrenmek lazımdır. Tecvidsiz okuyan kimse günahkar olur. Zira Allah u Teâlâ Hazretleri tecvid ile inzal eyledi ve bizlere de böylece (tecvidle) vâsıl oldu. O tecvid farz olduğu gibi tilâvetin de süsüdür. Edânın da kıraatin de zînetidir.” (Edâ demek: Bir hocadan öğrenerek okumak demektir) Malum olduğu gibi Kur’ân’sız, kıraatsiz namaz olmaz. Kıraat, namazın farzındandır. Kıraat de mümkün mertebe tecvide uygun olmalıdır.
 

azrail_1033

Üye
meddi lin
 


Üst Alt