Istanbul Boğaz Köprüsü Nasil Yapildi

Konu, 'Konu Dışı' kısmında dreamboys69 tarafından paylaşıldı. Okunma: 26324 | Cevaplanma: 19

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT
    KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI
    Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...
    20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Mart 1970&#8217;de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...
    < Resmi açmak için tıklayın >

    4 Ağustos 1971: Kule montajı
    < Resmi açmak için tıklayın >

    17 Ağustos 1971: Kule montajı
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Ortaköy kulesinin inşaatı
    Mayıs 1971&#8217;de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971&#8217;de başlandı. 1972&#8217;nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
    Kuleler tamamlanınca Ortaköy&#8217;den Beylerbeyi&#8217;ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Taşıtıcı çelik halatların çekimi
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972&#8217;de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
    İtalya ve İngiltere&#8217;de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı...
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Tabliyeler; Köprü&#8217;nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.

    21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Kuleler (henüz tabliyesiz)
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Kulelerden birinin içi
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Aralık 1972&#8217;de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

    Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Tabliye montajı devam ediyor
    < Resmi açmak için tıklayın >

    26 Mart 1973&#8217;de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya&#8217;dan Avrupa&#8217;ya geçildi...

    26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken
    < Resmi açmak için tıklayın >

    26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Nisan 1973&#8217;de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
    1 Haziran 1973&#8217;de asfalt döküm işlemi tamamlandı.

    Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.

    23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973&#8217;de başladı ve Mayıs 1973&#8217;de bitirildi

    --------------- Ekleme ---------------

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido&#8217;nun yanı)
    < Resmi açmak için tıklayın >

    20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası
    < Resmi açmak için tıklayın >

    8 Haziran 1973&#8217;de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı
    < Resmi açmak için tıklayın >

    (Bu arada; 15 Mart 1974&#8217;de Çevreyolu&#8217;nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü&#8217;nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974&#8217;de de Haliç Köprüsü açıldı).

    (Haliç Köprüsü&#8217;nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...İnşaat bitmek üzere
    < Resmi açmak için tıklayın >

    ... Ve Köprü 30 Ekim 1973&#8217;de törenle açıldı... (Cumhuriyet&#8217;in 50. Yıldönümü)
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Açılış sabahı



    30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler...
    Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya&#8217;dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya, onun endişesi herhalde, &#8220;Aman köprünün başına bir şey gelmeden, bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari&#8221; psikolojisi). Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçişleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptığı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi)... Hatta yanlış hatırlamıyorsam, gazetelerde şu örnek verilmişti: &#8220;Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk oluşturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa, bu daha büyük tehlikedir.&#8221; Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...

    30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı...
    < Resmi açmak için tıklayın >

    30 Ekim 1973: Yoğun Yaya Geçişi
    < Resmi açmak için tıklayın >

    Köprünün açıldığı hafta
    Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974&#8217;de verildi (Geçiş ücreti 1 lira). Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti
    < Resmi açmak için tıklayın >







    (ç)alıntıdır...


  2. Dikkatimi Cekti Koprünün Ortasi Hafif Kalkikmis Ilk Acildigi Zamanlarda Simdi Ise Bu Kalkiklik Yok
  3. zamanla degişime ugramış sanırım...
  4. Çok az olsada hala var bence...
  5. ewt abi garip
  6. hayır hala var dikkatli bakın.....SÜPER Bİ PAYLAŞIM ÇOK TEŞŞEKKÜR EDERIM.......
    ..1970 li yıllarda o teknolojiyle bravo valla:oke:
  7. gerçekten çok zor bişey bunu yapabilmek:bakim:
  8. bana hala ımkansız gıbı gelıo ya...:)gercekten cokk zorr...
    japonlar saolsun:naughty:
  9. Su kopruyu anıp da zap suyundan bahsetmemek olurmu....İste bu kopru yapılmasın demisti bir grup ahali...Peki niye....Cunkuuuummm..bu koprude zenginlere mal tasinacak fakire bu koprunun ne faidesi var.....!!!!!!!!...... İsin ilginc yani bir kisim aydın destek vermist, bunlar.....zamanında.....sonacıma 30 sene sona anlasılıyor ki 2 degil 3 kopru bilem yetmicek su sehre......yalnız zengine diill fakirerede ii kotu bi faydası dokunuyor....


    Michalangelonun dedigi gibi....

    Ne kustah olur su cahiller...!!!!
  10. walla onu bunu bilmemde köprüyü ışıklandırdılaryaa sürekli renk değişiyo ve boğaza karsı cay keyfi süper oluyoo hele gece dahaa güzelll ahhh istanbulllll
  11. evet gercekten super oluo...
  12. Büyük ihtimalle ağırlıktan dolayı olmuştur. Sonuçta 34 sene olmuş, üzerinden milyonlarca araba geçmiş gitmiş; hâlâ da geçip gidiyor.

    Köprünün ilk yapıldığı zamanlarda İstanbul çok yeşilmiş..
  13. Olması lazım...o yukseklik hala da var...

    < Resmi açmak için tıklayın >
  14. BEN DİYORUMDA DİNLEYEN YOK BENI:bann::vur

  15. sakalı yokki dinlesinler... :)
  16. istanbula renk katan iki önemli köprümüzden biri... önemi çok büyük iki kıtayı birleştiren karayolu köprüsü:) geceleride renk katıyo ışıklandırması:)
  17. mükemmel bi dökümantasyon çok sağol gerçekten
  18. ne kadar eğim istiyorsunuz. ben yaqpıvereyim hemen (ps de) :ehe
  19. Vallahi merak etmiştim daha önce. İyi oldu öğrendik. Sağolasın kardeş :oke:
  20. saolun iyiki varsınız ödevim i yaptım :sn: sayenizde much much:op: :yuru:yuru:yuru:yuru
Yüklüyor...
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

Konu ile alakalı site aramaları:

  1. boğaz köprüsü nasıl yapıldı